نکات دکوراسیون اتاق کودک

نکات دکوراسیون اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک، کاری لذت بخش است، اما به دلایل مختلف چالش‌های خود را به همراه دارد. هنگامی که کودک هنوز آنقدر مستقل نشده که بتوانند شما را در انتخاب وسایل مورد علاقه خود یاری کنند، این وظیفه پدر و مادر است که بتوانند دکوراسیون اتاق خواب کودک را طوری طراحی کنند، که هم مورد علاقه فرزندشان باشد و هم او را تشویق کند بخشی از روز را در اتاقش بگذراند.

لازم به ذکر است چند اصل اساسی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک وجود دارد که می‌توانید آنها را در نظر بگیرید و با توجه به سلیقه کودکتان آن را اجرا کنید. توجه داشته باشید دکوراسیون اتاق خواب کودک با رعایت نکات ایمنی باید آغاز شود، سپس بررسی روانشناسی کودک و بعد در نظر گرفتن ابعاد اتاق و انتخاب رنگ مبلمان و چیدمان و تزئین در اجرای دکوراسیون اتاق کودک تاثیرگذار است. در این مقاله سعی داریم به شما نکاتی را برای چیدمان بهتر دکوراسیون اتاق کودک معرفی کنیم با ما همراه باشید.

ایمنی طراحی دکوراسیون اتاق کودک



ایمنی وسایل اتاق خواب کودک با افزایش سن کودک باید دوباره مورد بررسی قرار بگیرد. تخت خواب حفاظ‌دار کودک تا یک سالگی بسیار امن است، ولی به محض راه افتادن  خود این محافظ یک عامل آسیب است. هنگام خرید مبلمان و دکوراسیون اتاق کودک حتماً این نکات را در نظر داشته باشید: ایمنی، راحتی، سادگی و کاربردی بودن وسایل را حتما بررسی کنید.

اگر اتاق را برای کودک زیر سه سال طراحی می‌کنید، باید از به کار بردن هرگونه وسیله الکتریکی با سیم‌های بلند در جایی که دست کودک به آن برسد و خریدن اسباب و اثاثیه با گوشه‌های تیز خودداری کنید.

برای پریزهای برق خود حتماً محافظ ایمنی تهیه و نصب کنید، برای پنجره‌ها حفاظ بگذارید و از پرده‌های بلند استفاده نکنید. پرده در دکوراسیون اتاق خواب کودک باید فقط سطح پنجره را پوشش دهد.

کودک ۳ تا ۴ ساله تحت تاثیر کارتون‌ها و بازی‌های کامپیوتری ممکن است بخواهند از ارتفاعات بالای سرسره‌های پلاستیکی خانگی به پایین بپرند. برای حفاظت از آسیب به کودک حتماً کفپوش نرم را، که تمام سطح اتاق را پوشش دهد در نظر داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ایمن‌سازی منزل برای کودکان


در دکوراسیون اتاق کودک رنگ دیوارها را خنثی نگه دارید

دیوارهای خنثی یکی از امن‌ترین ایده‌های اتاق خواب کودکان هستند و در آنها پس زمینه عالی شخصیت رو به رشد کودک را فراهم می‌کنند. دیوارهای خنثی اتاق کودک شادتر و مجذوب کننده به نظر برسند، شما می‌توانید دیوارهای اتاق کودک خود را با وسایل مختلفی تزئین کنید که علایق کودک را منعکس می‌کنند، با دیواره‌های سفید اتاق با اثاثیه و فرش آبی کمتر خسته کننده به نظر می‌رسد.

برای دکوراسیون اتاق کودک قطعات کلاسیک را انتخاب کنید که به مرور زمان از بین نرود



 اثاثیه اغلب یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند، پس وقتی دکوراسیون اتاق فرزندتان را انتخاب می‌کنید، هوشمندانه خرید کنید.به عنوان مثال: به جای مبلمان کوچک که فرزند به سرعت رشد می‌کند و مبل کوچیک می‌شود، قطعات زیبا ماندگار را انتخاب کنید که همراه با آنها رشد خواهند کرد. قفسه های بلند برای کتاب‌ها و قفسه‌های چوبی بزرگ برای نوجوانان و کودکان مفید هستند.

در دکوراسیون اتاق کودک از تم استفاده نکنید

کودک نوپای شما ممکن است کارتون‌ها را دوست داشته باشد، اما بعید است که آن‌ها در ۱۰ سالگی عاشق همان کارتون باشند. اثاثیه دکوراسیون می‌توانند برای کودکان بسیار وسوسه انگیز باشند، اما به خاطر داشته باشید باید تمامی آنها را با رشد کودک خود عوض کنید.

 

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین لوازم کودک که نباید دست‌دوم آن‌ها را بخرید


دیوارپوش

شما برای دیوار خودرو ۴ گزینه پیش رو دارید. رنگ آمیزی که با مقداری حوصله می‌توانید از پس آن بربیاید، برچسب‌های طرح دار دیواری و کاغذی. کاغذ دیواری معمولا گزینه مناسبی نیست چون کودکان عادت به نقاشی کردن دیوار دارند و اگر قابل شستشو نباشند یا دوام کمی داشته باشند، خیلی زود آسیب می‌بینند.

کفپوش

برای کفپوش فقط به یک قالیچه با طرح کودکانه خود را محدود نکنید. شما می‌توانید یک قالیچه، فرش و یا موکت ساده داشته باشید و از تشک‌های کوچک با طرح‌هایی که دارای نقش‌های برای بازی هستند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چیدمان صحیح اتاق خواب کودک


جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به شما نکاتی را برای دکوراسیون اتاق کودک معرفی کنیم. اگر نکته‌ای برای چیدمان اتاق کودک در نظر دارید می‌توانید در قسمت درج نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.