معرفی بهترین خوراک ها و غذاهای فصل بهار

معرفی بهترین خوراک ها و غذاهای فصل بهار

بهار فصل از نو شدن است. از خواب زمستانی بیدار شدن است. گرمی نور خورشید زمین را گرم می‌کند و از سردی طاقت فرسای زمستان رهایی می‌بخشد. 

در فصل زمستان، طبع بدن به سمت هضم سریع غذاها تمایل دارد. اما با گرم شدن تدریجی هوا در فصل بهار باید کمی مراقب باشید. هضم غذا دیرتر اتفاق می‌افتد، در نتیجه بهترین غذای مناسب بهار غذاهایی سبک است که موجب بروز اختلالات گوارشی نشوید. 

فصل بهار به دلیل اینکه زمانی برای گرده افشانی گل‌هاست، می‌تواند در خیلی از افراد زمینه‌ساز بروز حساسیت و آلرژی‌های فصلی شود. 

اگر دقت کرده باشید افراد زیادی در این فصل به عطسه، سرفه و آبریزش بینی دچار می‌شوند که دلیل آن، حساسیت فصلی است. 

بهترین خوراک برای این افراد غذاها و موادی است که خود عامل حساسیت نباشد. افرادی که آلرژی فصلی دارند از خوردن بادمجان، گوجه فرنگی، توت فرنگی، خربزه و غذاهای پر ادویه و سرخ کردنی استفاده نکنند. 

فصل بهار بهترین زمان برای پاکسازی بدن از سموم و موادی است که هضم نشده و در بدن باقی مانده است. بهترین نوشیدنی‌های پاک کننده بدن از سموم، شربت لیمو یا نارنج، شربت آلبالو، آب انار، عرق کاسنی، آب زرشک و سکنجبین می‌باشد. سعی کنید در طول روز حداقل یک لیوان مطابق با سلیقه و ذائقه خود یکی از نوشیدنی‌های مطرح شده را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زمانی‌که از مناسب‌ترین روش تغذیه در فصل بهار صحبت می‌شود، همه متخصصان از تغذیه سبک و سالم صحبت می‌کنند. روزهای بهار طولانی‌تر از زمستان است و به احتمال زیاد اگر غذای سبکی در وعده نهار میل کرده باشید تا وعده بعدی حتما گرسنه خواهید شد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود خودتان را مهمان میان وعده‌های سبک، سالم و مقوی بکنید. میان وعده خود را از بین میوه‌های خوشمزه این فصل انتخاب نمایید. انگور، توت، زردآلو و البته کاهو سکنجبین جز میان وعده‌ها بسیار سبک و سالمی است می‌تواند در سلامت بدن شما مفید باشد.

غذاهای مناسب فصل بهار

برخی از مواد غذایی در یک فاصله زمانی خاص از سال در دسترس قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود میوه، سبزیجات و غذاهای مناسب و خاص فصل را مصرف کنید تا سلامتی خود را تضمین نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی لوازم خانه و آشپزخانه امرسان


خورش ریواس



ریواس فقط در فصل بهار دیده می‌شود. در نتیجه خود و خانواده‌تان را مهمان یک وعده خورش ریواس بکنید. ریواس گیاه بسیار مفید در تقویت کبد و قلب است و میتواند بدن را سم‌زدایی کند. خورش ریواس را با یک پلو ساده می‌توانید نوش جان بفرمایید.

خورش کنگر

به طور قطع به یقین کنگر را در فصل پاییز ندیده اید. چرا که این گیاه فقط در فصل بهار می‌روید و قابل دسترسی است. سعی کنید حتما خورش کنگر را در برنامه غذایی خود در فصل بهار بگنجانید. 

کنگر گیاهی سرشار از پتاسیم است و می‌تواند نارسایی کبد را بهبود دهد. اگر کلسترول دارید حتما خورش کنگر را امتحان کنید.

 

خورش گوجه سبز



یکی از خوراکی‌های بسیار لذیذ که طرفداران زیادی هم دارد و با آمدن فصل بهار نمی‌توانند از فکر آن بیرون بیایند گوجه سبز است. گوجه سبز میوه‌ای است که از فصل بهار وارد بازار می‌شود  و تا اواسط تابستان هم در دسترس است. یکی از غذاهای مناسب فصل بهار خورش گوجه سبز است. شما می‌توانید این خورش خوشمزه را با گوشت قرمز یا مرغ طبخ کنید و از آن لذت ببرید. 

برای اینکه سردی گوجه سبز گرفته شود در این خورش از نعنا هم استفاده می‌شود که هم طبع گرم داشته باشد و هم طعم خوش طعم و خوشبویی به غذا دهد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه و آشپزخانه آ ا گ


کلام آخر

در هر موقعیت سلامت خود را در اولویت قرار دهید. غذاها و خوراکی‌ها را متناسب با طبع ذاتی‌تان انتخاب کنید. طبع شما باید با فصل و آب و هوایی که در آن قرار می‌گیریم متناسب باشد. در نتیجه در فصل بهار از میوه، خوراکی، نوشیدنی و غذاهای متناسب استفاده کنید تا مزاج شما همیشه سالم بماند.