تمام نکاتی که موقع خرید لوازم خانگی باید بدانید

تمام نکاتی که موقع خرید لوازم خانگی باید بدانید

خرید لوازم خانگی یکی از انتخاب‌های مهم و سخت برای هر فردیست. به طوری که زمان زیادی صرف انتخاب و ورود این وسایل به خانه می‌شود. مسائلی که این انتخاب را دشوار کرده‌اند صرفاً حساسیت بالای خانم‌ها نیست بلکه بازار داغ لوازم خانگی ایرانی و خارجی و سیل کالاهای تقلبی در بازار، لوازم خانگی برقی را دشوار می‌کند. 

 قبل از خرید هر وسیله‌ای دو معیار مهم برای هر خریداری مطرح است. هر خریداری در حالی که لیست برندهای مورد نظرش را در یک دست دارد و موجودی حساب در دست دیگرش بی‌توجه به نکات مهم دیگر در بازار گوش به حرف فروشنده‌ها می‌سپارد. در این مقاله سعی داریم نکاتی را که باید قبل از انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه بدانید را با شما در میان بگذاریم. 

در همین حال، ما روشی را که در انتخاب وسایل خانگی وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم و تجزیه کردیم. هنگام خرید لوازم خانگی گزینه‌های زیادی وجود دارد، بنابراین پیدا کردن معیارهای مورد نظر خودتان قبل از خرید بلیت‌های بزرگی برای موفقیت در خرید لوازم خانگی است! هنگام انتخاب صحیح لوازم خانگی برقی، نکاتی را باید مورد بررسی قرار دهیم و روی آن‌ها متمرکز شویم که ما در این مقاله قرار داده ایم.




چه میزان بودجه برای خرید لوازم خانگی مورد نظرتان در نظر گرفته اید؟

اولین و مهم‌ترین نکته هنگام خرید لوازم خانگی، تأمین بودجه مالی شما است. این امر باعث می‌شود برگردید و نگاهی به وسایلی که در خانه خود دارید بیندازید و از وسایل جدید خود غافل نشوید. این مسئله زمان شما برای جستجوی در میان لوازم خانگی را کم می‌کند. ممکن است یک لوازم خانگی برقی قدیمی 500 هزاری به اندازه یک وسیله جدید 2 میلیونی کارایی داشته باشد. پس قبل از اقدام به خرید مطمئن شوید که وسیله مورد نظرتان نیاز شما را رفع نمی­کند. با این حال نکته مهم و اساسی میزان بودجه ای است که برای این خرید در نظر گرفته اید.

پس از تأمین بودجه، زمان آن رسیده است که به مرحله بعدی در لیست بروید!





تناسب سایز لوازم خانگی با فضای خانه تان

خوب، حالا که بودجه موردنظرتان را فراهم کردید، وقت آن رسیده که اندازه لوازم خانگی برقی مورد نیاز و وسایل موجود در بازار را بررسی کنید. تعیین اندازه دایره انتخاب شما را محدود تر می‌کند. مشخص کنید چه چیزی بیشترین سازگاری را با فضای خانه و آشپزخانه شما دارد.

مثلاً آشپزخانه ای را در نظر بگیرید که جدیداً کابینت ها نصب شده است. اگر بخواهید ماشین لباسشویی و یخچالتان را در دکور جدید جا دهید لازم است عرض، ارتفاع و حتی عمق وسیله برقی آشپزخانه جدید را اندازه گیری کنید و متناسب با این دکوراسیون لوازم خانگی را خریداری کنید. دقت کنید که آیا می خواهید یخچال و فریزر شما از کابینت های شما بیرون بزنند؟ اجاق گازتان چطور؟

توجه به این نکات تأثیر مستقیمی در زیبایی تناسب فضای آشپزخانه شما دارد. علاوه بر آن جلو بودن یخچال و فریزر و ... نسبت به بقیه کابینت ها باعث می‌شود که فضای آشپزخانه کوچک‌تر دیده شود و آن حس دلپذیری و گشادگی در آشپزخانه برای خانم خانه فراهم نشود.

یا خانه ای را در نظر بگیرید که با متراژ زیر 70 به دنبال ای سی دی با اینچ بالای 40 است. این عدم سازگاری علاوه بر هزینه بیشتر تناسب خانه شما را به هم می‌زند.

پس لوازم خانگی برقی را انتخاب کنید که متناسب با فضای شما وجود باشند، بنابراین حتماً قد، عرض و عمق را قبل از خرید اندازه بگیرید!




نکات تکمیلی

درب‌های ورودی را فراموش نکنید: 

هنگام اندازه گیری لوازم خانگی، چرخش درها را در نظر بگیرید. درب‌ها شامل درب‌های خود دستگاه برای یخچال، خشک کن و اجاق گاز است. 

درهای ورودی خانه را نیز در نظر بگیرید. آیا لوازم خانگی که خریداری می‌کنید از درهای ورودی قابل عبور است. برای جلوگیری از نگرانی‌ها و مشکلات بعدی به این جزئیات توجه کنید.


خرید لوازم خانگی را بر اساس نیازتان انجام دهید

بودجه خرید بررسی شد، ابعاد مشخص شده است؟ حالا نوبت چیست؟ اکنون زمان آن رسیده است که در مورد ظاهر یا سبک لوازم خانگی برقی تصمیم بگیرید. در این مرحله لازم است به یک تصمیم گیری درباره آن چه که واقعا نیاز دارید برسید چه وسیله‌ای را با چه امکانات و گزینه‌هایی نیاز دارید. توجه کنید امکانات اضافه که برای شما کاربردی ندارند، فقط هزینه شما را بالا می‌برند و در طول زمان برای شما کارایی ندارد. پس دقیقاً نیاز و خواسته خود را بشناسید و سپس اقدام کنید. 

 در اینجا برخی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین گزینه‌هایی که در قبل از خرید باید در نظر گرفت را لیست کرده ایم:

  • ویژگی‌های وسیله مورد نظر
  • جنس وسیله مورد نظر (فولاد ضد زنگ یا ...)
  • رنگ (سفید- مشکی- طوسی- استیل)

مثلاً فرض کنید قصد خرید اجاق گاز را دارید، در مرحله قبل با توجه به فضای آشپزخانه اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز فردار انتخاب کرده اید. در این مرحله انتخاب جنس صفحه گاز با توجه به کاربرد و هزینه بسیار مهم است. جنس استیل، شیشه ای، سرامیکی و ترکیب‌های دیگری وجود دارد. رنگ اجاق گاز، تعداد شعله‌های اجاق گاز ایمنی و نوع ترموکوبل اجاق گاز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پس در این مرحله برای خرید لوازم خانگی لیست ویژگی‌های مهم را تهیه و انتخابتان را باز هم محدودتر کنید. 

البته نکات مهم دیگری هم وجود دارند که موقع خرید لوازم خانگی برقی مطرح می‌شوند و لازم است در نظر گرفته شوند: 

سرو صدایی که توسط دستگاه ایجاد می‌شود: اگر سطح صدا برای شما مهم است یا از صداهای خاصی اعصاب شما رنج می‌برند، فراموش نکنید که قبل از خرید به صدای وسیله گوش دهید. مخلوط کن و خشک کن بسیار پر سر و صدا هستند یا به عنوان مثال، اگر اتاق لباسشویی به طور به اتاق نشیمن متصل باشد، سر و صدایی اضافی ایجاد می‌کند.

 

سبک زندگی و خرید لوازم خانگی

اکنون زمان آن رسیده است که به سبک زندگی خود و نحوه استفاده ای که در حال حاضر از وسایل خود دارید بپردازید. آیا علایق خاصی در مورد استفاده از وسایل دارید؟ باید نحوه استفاده از هر لوازم خانگی و آنچه را که در مورد آن‌ها دوست دارید و حتی مهم‌تر از همه، دوست ندارید را به دقت تحلیل کنید.

  • به عنوان مثال، یخچال ما به‌صورت یخچال و فریز است و طرح آن به ما اجازه نمی‌دهد تا از پتانسیل آن به‌طور کامل استفاده کنیم. ما بندرت مواد غذایی را یخ می‌زنیم، بنابراین ۵۰٪ از فضای یخچال فریزر ما به عنوان فریزر هدر می‌رود.
  • ممکن است شما خانه‌ای با پذیرایی کوچک داشته باشید، اما به دنبال یک تلویزیون با اینچ بالا باشید. این انتخاب در واقع هزینه اضافی است که هرگز به کار شما نخواهد آمد. یا تلویزیونی را انتخاب کنید که مخصوص گیمرها است، اما شما حتی نمی‌خواهید که از قابلیت اتصال به اینترنت آن استفاده کنید.

ممکن است وسایل زیباتر یا لوازم خانگی برقی دیگر وسوسه‌انگیز باشند، اما مهم‌تر این است که خرید لوازم خانگی شما متناسب با نیازهای شما باشد. اگر تمایل دارید بعداً مواد غذایی زیادی را در فریزر نگه دارید، حتی اگر فریزر کافی نداشته باشد، گران‌ترین یخچال ناامید کننده خواهد بود. یک دستگاه لباسشویی / خشک کن بزرگ برای خانه‌های خاص عالی است، اما اگر شما تعداد لباس‌های شسته شده‌تان کم است در واقع پولتان را هدر می‌دهید. 

مهم است که ترجیحات خود را قبل از خرید لوازم خانگی تجزیه و تحلیل کنید تا وسایلی را انتخاب کنید که کارایی بیشتری را برای خانواده شما داشته باشد.


توجه به جزئیات گامی به سوی خرید منطقی لوازم خانگی

در این بخش از روند خرید لوازم خانگی بهتر است جزییات وسایل را مورد بررسی قرار دهید. اگر شما بچه کوچکی دارید که به تازگی پا گرفته است انتخاب نمایشگر تلویزیونی که قابلیت نصب داشته باشد یا اثر انگشت روی آن باقی نماند ممکن است برای شما اولویت داشته باشد.

همین مفهوم هنگام انتخاب ماشین ظرف‌شویی هم مهم است. در ماشین ظرف‌شویی‌ها قبلاً تمام کنترل‌ها و دکمه‌ها در قسمت بیرونی دستگاه بودند، بنابراین بهتر است همه کنترل‌ها و دکمه‌ها را در لبه بالای ماشین ظرف‌شویی قرار گرفته باشند. یا ماشین ظرف‌شویی از جنس استیل مقاوم باشد تا به این ترتیب صفحه بیرونی ماشین ظرف‌شویی تمیز، براق بوده و در برابر لک‌های مواد غذایی مقاومت کند. این جزئیات اضافی برای یک خانم خانه گزینه‌های بسیار تأثیرگذاری هستند!

پیش از خرید لوازم خانگی برقی دفترچه راهنمایش را بخوانید

قبل از خرید لوازم خانگی، به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید یا به در اینترنت جستجو کنید و ویژگی‌های آن وسیله را مطالعه کنید. این مسئله مخصوص در مورد لوازم پیشرفته و مدرن ضرورت دارد. شما هزینه‌های زیادی را برای گزینه‌های پیچیده و دقیق می‌پردازید. پس بهتر است بدانید که دستگاه چگونه کار می‌کند و از آن تنظیمات استفاده کنید. با این حال، اگر به گزینه‌های ساده‌تری نیاز دارید، نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تنظیماتی که برایتان کاربردی نخواهید داشت وجود ندارد.

خرید لوازم خانگی برقی بدون گارانتی اشتباه است

هنگام خرید لوازم خانگی برای آنکه بعد‌ها ناامیدی نشوید، بهتر است آگاهانه تصمیم بگیرید. لیستی از ویژگی‌های در خرید لوازم خانگی اولویت دارند. این لیست می‌تواند شامل ویژگی‌هایی از قبیل «برچسب انرژی کارآمد»، «بی صدا» یا «ضمانت مادام العمر» باشد. مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و تا زمانی که آنچه را که می‌خواهید در فروش پیدا نکردید، دست نگه دارید. «نصب رایگان» موقع خرید لوازم خانگی یک مزیت است که سعی کنید با خرید مناسب از آن بهره‌مند شوید.

توصیه‌های دوستان و خانواده را موقع خرید لوازم خانگی برقی در نظر بگیرید

ممکن است همه شما دوست نداشته باشید که موقع خرید دوستان و اشنایانشان را در مورد تصمیمتان آگاه کنید؛ اما بهتر است درباره تجربه دیگران بدانید چیزهایی که شاید شما هیچ گاه توجه نکره باشید، آشنایان ممکن است موقع کار به آن توجه کرده باشند. پس علایق و ترجیحات و حتی آنچه را که دوست ندارند (از آن متنفر هستند) در مورد لوازم خانگی بشنوید. خانواده، دوستان را نظرسنجی کنید و حتی از دوستان مادرتان سؤال کنید زیرا آن‌ها تجربه بسیار ارزشمندی در استفاده از لوازم خانگی و به ویژه لوازم آشپزخانه دارند. تا بتوانید بینش و ترجیحات و تجربیات را به دست آورید.

موارد جانبی خرید لوازم خانگی که دانستن‌شان مؤثر است

این گام نهایی برای خریدن لوازم خانگی مورد نیازتان است. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید قبل از انتخاب وسایلی که مناسب شما، خانه شما و سبک زندگی شما هستند، در نظر بگیرید. در هنگام خرید وسایل جدید از خود بپرسید:

  • آیا می‌توانید وسایل فعلی خود را بفروشید تا به افزایش بودجه خود کمک کنید؟
  • قبل از خرید لوازم خانگی تجهیزات جانبی آن را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یخچال و فریزر را با هم خریداری می‌کنید یک دستگاه پخش کننده یخ / آب در آن قرار دارد یا نه!
  • آیا آشپزی بالای اجاق گاز یا برقی را ترجیح می‌دهید؟ اگر انتخابتان اجاق گازی است آیا گاز در آن فضا وجود دارد؟ یا برق در دسترس است؟
  • آیا تمام وسایل شما با رنگ و تم خانه‌تان مطابقت دارند؟
  • آیا می‌خواهید تمام وسایل شما یک مارک یکسان باشد؟
  • آیا ماشین ظرف‌شویی کنترل بالا یا کنترل جلو می خواهید؟ بهترین ماشین ظرف‌شویی را برای خود انتخاب کنید!

سخن آخر

خرید لوازم خانگی شاید در نگاه اول یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما باشد که چطور مناسب‌ترین خرید را داشته باشید. لوازم خانگی یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای خانه شما است و در نظر گرفتن نکات اساسی به شما در تصمیم گیری بهتر کمک شایانی خواهد کرد. شما بهتر لوازم خانگی را خرید کنید که علاوه بر رفع نیازتان، هزینه اضافی را به شما تحمیل نکند. تمام نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و این لیست را از اول مطالعه کنید. مطمئن باشد وقتی به انتهای لیست می‌رسید دقیقاً می‌دانید کدام وسیله انتخاب مناسبی برای شما و خانه شما است.

برچسب‌ها