8 ایده دکوراسیون پذیرایی ساده و شیک

8 ایده دکوراسیون پذیرایی ساده و شیک

اتاق نشیمن و پذیرایی از جمله فضایی است که در  خانه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین علاوه بر جذابیت ظاهری باید در برابر استفاده مکرر افراد خانواده مقاوم هم باشد. دکوراسیون پذیرایی برای ایجاد یک محیط زیبا و آرامش‌بخش، یک پروژه بزرگ به نظر می‌رسد، اما لازم نیست نگرانی از بابت هزینه بالای آن داشته باشید. ما در این مطلب شما را با 8 ایده برای دکوراسیون پذیرایی و سالن نشیمن آشنا می‌کنیم که با کمترین بودجه‌ها هم میسر می‌شوند.

انتخاب دکوراسیون پذیرایی جدید با کمترین بودجه و تنها با تغییر رنگ‌بندی، لوازم تزئینی یا تغییر در چیدمان مبلمان، ممکن است. موارد گفته شده می‌توانند بدون وارد کردن لطمه‌ای به بودجه شما، تغییر چشم‌گیری در فضای سالن پذیرایی خانه شما ایجاد کنند. از جمله ایده‌های دکوراسیون پذیرایی و سالن نشیمن، عبارتند از:

 

از عناصر طبیعی در دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید



استفاده از گیاهان در دکوراسیون پذیرایی می‌تواند مانند یک مجسمه عمل کند. اغلب موارد می‌توانید با خرید و نگهداری از گیاهان آپارتمانی، صرفه‌جویی زیادی در بودجه انجام دهید. بهتر است به دنبال گیاهانی با برگ‌های رنگارنگ باید تا شور زندگی را به فضای سالن نشیمن‌تان اضافه کنید.
سعی کنید از گیاهان به عنوان عضو اصلی سالن پذیرایی یاد کنید، برای این کار بهتر است روی میز اصلی سالن پذیرایی یک گلدان یا چندین گلدان کوچک قرار دهید. در صورتی که سالن پذیرایی شما فاقد نور طبیعی است می‌توانید از گیاهان مصنوعی برای دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید. برای دکوراسیون رایگان سالن پذیرایی با گیاهان، می‌توانید از باغچه خانه‌تان چندین گل چیده و در یک گلدان زیبا قرار دهید.

 

برای دکوراسیون پذیرایی، چیدمان مبلمان را تغییر دهید

برای اینکه با استفاده از وسایل موجود، به سالن پذیرایی خود یک طراوت تازه هدیه دهید، بهتر است اتاق را از وسایل اضافی که متعلق به این محیط نیستند، پاک کنید. بی‌نظمی‌ها را مرتب کنید و در چیدمان مبلمان سالن پذیرایی یک تغییر اساسی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که صندلی و مبلمان را به صورت گروهی و مناسب برای گفتمان بچینید.

بیشتر بخوانید: ترندهای دکوراسیون



در دکوراسیون پذیرایی از یک رنگ جدید برای ایجاد تفاوت استفاده کنید

یک رنگ جدید می‌تواند دکوراسیون سالن پذیرایی را کاملا متحول کند. تغییر یا افزودن یک رنگ جدید به سالن پذیرایی با کمترین بودجه توسط دکوراتوها انجام می‌شود. بنابراین از این ایده برای رنگ‌آمیزی دیوارها، وسایل قدیمی و از بین بردن آسیب‌های کف و دیواره‌های سالن، استفاده کنید. بهتر است برای این کار رنگ‌هایی را انتخاب کنید که روحیه بالاتری به فضای خانه شما بدهند.

 

دکوراسیون پذیرایی را شخصی‌سازی کنید



قرار دادن وسایلی که نشان‌دهنده سفرها، خاطرات و سرگرمی‌های شما است، می‌توانید یک جلوه خاص به دکوراسیون پذیرایی شما بدهد. پرتزه‌های اجدادی، تصاویر سفرها و مکان‌های مورد علاقه شما وهمچنین عکس‌های خانوادگی، یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون پذیرایی به حساب می‌آید.

در انتخاب وسایل سالن پذیرایی جسارت داشته باشید

تنها با به کار بردن چند قطعه، یک دکوراسیون پذیرایی شیک با بودجه کم ایجاد کنید. وسایلی را با پارچه یا روکش‌های عالی، چشم‌نواز و رنگ روشن انتخاب کنید. به طور کلی برای ایجاد شور و هیجان تنها به چند عنصر نمایشی مانند یک فرش رنگارنگ یا یک قطعه هنری نیاز خواهید داشت.

 

در دکوراسیون پذیرایی از وسایل قدیمی استفاده کنید



برای ایجاد یک دکوراسیون پذیرایی سنتی می‌توانید از مغازه‌های عتیقه فروشی استفاده کنید. برای ساخت یک محیط باشکوه سنتی می‌توانید روش‌های منحصر به فردی را به کار گیرید.
به عنوان مثال برای ایجاد یک پذیرایی روستایی می‌توانید از نردبان چوبی قدیمی استفاده کرده و روی پایه‌های آن گلدان بچینید. استفاده از سبدهای حصیری برای نگهداری از کتاب و مجلات هم ایده دیگری است که می‌توانید برای طراحی دکوراسیون پذیرایی سنتی از آن بهره‌مند شوید. استفاده از فانوس یا شمع‌های معطر نیز یک گزینه برای دکوراسیون است. شمع‌ها همچنین می‌توانند فضای رمانتیک و آرامش بخشی را برای شما فراهم کنند.

از بوم نقاشی برای دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید

برای دکوراسیون پذیرایی در صورت امکان از هنر خود استفاده کنید. شما می‌توانید بوم‌های خالی خریداری کرده و بر حسب سلیقه خودتان آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. با استفاده از رنگ‌های مورد علاقه‌تان می‌توانید اشکال هندسی بکشید یا به صورت تصادفی تنها رنگ‌ها را روی بوم بپاشید. شما می‌توانید بوم‌ها را روی دیوار نصب کرده و در صورت بهره‌مندی از فضای بزرگ آن‌ها را روی پایه چوبی مخصوص قرار دهید.
در صورتی که زمان یا ایده‌ای برای طراحی بوم ندارید، بهتر است تابلوهای نقاشی متناسب با دکوراسیون پذیرایی‌تان تهیه کنید. نقاشی و رنگ‌ها حاوی انرژی هستند و استفاده از آن‌ها در محیط خانه باعث می‌شود تا شور و اشتیاقی متفاوت به این محیط هدیه دهید.

 

از فرش‌ها برای دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید



استفاده از فرش‌های متنوع و رنگی در طراحی دکوراسیون پذیرایی، می‌تواند فضای متفاوتی برای خانه شما ایجاد کند. اغلب می‌توان فرش‌های مقرون به صرفه را از فروشگاه‌ها یا کمپین‌های تخفیفی پیدا کرد. به عنوان یک ایده متفاوت، شما می‌توانید از چندین فرش کوچک برای پوشاندن کف سالن پذیرایی استفاد کنید اما توجه داشته باشید که تمام فرش‌های انتخابی باید با هم تناسب و هماهنگی داشته باشند.
همچنین در صورت بهره‌مندی از بودجه بالا می‌توانید یک فرش بزرگ و ساده را انتهای سالن پهن کرده و سپس فرش‌های کوچک را روی آن قرار دهید. کارشناسان توصیه می‌کنند که تمام مبلمان باید بالای فرش‌ها قرار بگیرند و حاشیه کافی برای نمایش کف سالن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع

حرف آخر

 

سالن پذیرایی خانه شما محلی است که در آن از میهمان‌های خود پذیرایی می‌کنید، بنابراین این محیط باید مرتب و شیک باشد. در صورتی که از بابت بودجه دکوراسیون پذیرایی نگرانی دارید، بهتر است از ایده‌‌های بیان شده در این مطلب استفاده کنید. 8 ایده گفته شما با کمترین هزینه و بودجه می‌توانند فضای سالن پذیرایی خانه شما را به مکان فوق‌العاده و حیرت‌انگیز تبدیل کنند.