دستگاه مخلوط کن

دستگاه مخلوط کن

دستگاه مخلوط کن، دستگاهی است که  شما را در امر آشپزی کمک بسیاری می کند و می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

مخلوط کن، دستگاهی است که مایعات را با همدیگر مخلوط می‌کندو به شما تحویل می دهد. دستگاه مخلوط کن  همچینن برای آسیاب کردن  مواردی گوشت، سیب زمینی، پیاز، مغز گردو، برنج، ادویه و ..... به کار برده می شود.

امروزه لوازم برقی، بخش وسیعی از زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است تا شما بتوانید با استفاده از این وسایل ها، یک زندگی راحت، آسان و لذت‌بخشی را تجربه کنید و در وقت خودتان صرفه جویی کنید. هر گوشه ای از آشپزخانه یکی از وسایل های لوازم برقی وجود دارد که به آشپزی شما کمک بسیاری می کند.

یکی از این لوازم برقی که جزء نیاز ضروری آشپزخانه است و هم دارای رنگ و مدل متنوع هست دستگاه مخلوط‌کن است. دستگاه مخلوط کن در ابعاد و طرح های مختلفی وجود دارد که برای همه سلیقه ها موجود است. مطمعنا خرید مخلوط کن برای آشپزخانه شما فایده های مهمی دارد که در ادامه خواهیم گفت

جنس پارچ مخلوط کن از شیشه یا پلاستیک است. نوع جدیدی از دستگاه مخلوط کن وجود دارد که با داشتن کلید یخ، نوشیدنی‌های خنکی تولید می‌کند.

تنوع تولید مخلوط کن از سوی شرکت‌های تولیدکننده بسیار زیاد است. بعضی از آنها یک کار انجام می دهند و بعضی دیگر چند کاره هستند.

اجزای دستگاه مخلوط‌کن

دستگاه مخلوط کن دارای اجزای مختلفی است که هر کدام کاری را برعهده دارد مانند

درپوش که وجود آن مانع بیرون ریختن مواد آسیاب شده می شود.

داشتن تیغه که شامل دو نیم تیغه است که یک سمت آن تیز و برنده است.

وجود کاسه که مواد آسیاب شده در آن نگه‌داری می‌شود

داشتن دکمه‌ی کائوچویی که باعث می شود تیغه نگه داشته شود.

نکات موثر در خرید مخلوط‌کن

در خرید مخلوط کن باید به نکاتی توجه کرد. داشتن موتور پرقدرت، تیغه‌های محکم و مقاوم، راحتی کار، داشتن پارچ بزرگ و توانایی خرد کردن یخ از ویژگی‌های یک مخلوط‌کن خوب به شمار می رود که شما می توانید هنگام خرید به این موارد توجه کنید.

پارچ پلاستیکی شفاف به عنوان بخشی از اجزای دستگاه است که سبک و مقاوم در برابر ضربه ها هست و با نیروی کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از آنها با گذشت زمان رنگشان تغییر و به زردی کشیده می شود

وزن پارچ شیشه‌ای زیاد است ولی در مقابل تغییر رنگ مقاومت زیادی دارد و دارای استحکام بالایی است

هنگام خرید مخلوط کن  به ظرفیت پارچ را با توجه به نیاز و جمعیت خانواده تان توجه داشته باشید

جنس بدنه‌ی دستگاه مخلوط‌کن‌ها از پلاستیک محکم یا آلومینیوم هستند. آلومینیوم دارای وزن سنگین‌تری هست و جابجایی آن کمی سخت است اما در مقابل ضربه مقاوم است. تمامی قطعات دستگاه مخلوط کن به جز موتور در ماشین ظرفشویی قابلیت شست‌و‌شو دارند، موتور آن هم می توان با یک دستمال خیس تمییز کرد.




عملکرد دریچه‌ی کوچک در مخلوط کن

 در قسمت اصلی انواعی از دستگاه مخلوط‌کن‌ها، دریچه‌ی کوچکی وجود دارد که  موجب می شود تا بدون اینکه درِ اصلی دستگاه برداشته یا بیرون ریخته شود مواد داخل دستگاه ریخته می شود.

یکی از ویژگی‌های مهم لوازم برقی ایمنی آنها است. قفل و ایمنی مخلوط‌کن این است که اگر پارچ به صورت صحیح روی بدنه  دستگاه چفت نگردد دستگاه روشن نمی‌گردد.

تیغه‌ای که از جنس استیل است، هم مقاوم  و هم کارایی بهتری خواهد داشت.

وجود فیلتر مانع ورود به هسته و پالپ به داخل آب‌میوه‌گیری  می گردد. در برخی از مدل‌ها، یک شیر تخلیه ثابت در قسمت پایین مخلوط‌کن وجود دارد تا موادی که آسیاب شده در آن ریخته شود.

نقش قدرت موتور در دستگاه مخلوط‌کن

 موتور یکی از دلایل مهم و اصلی در انتخاب دستگاه مخلوط‌کن به حساب می آید. یک مدل از دستگاه مخلوط کن ها، تنها عمل ساده‌ی مخلوط کردن را انجام می‌دهند، اما مدل های دیگری وجود دارد که دارای ویژگی‌هایی مانند خرد‌کردن یخ، فیلتر و تنظیم سرعت می باشند.

اگر شما در جایی مشغول به کار هستید یا به سرعت دستگاه اهمیت می‌دهید، بهتر است هنگام خرید مخلوط کن ، مخلوط کنی خرید کنید که دارای قدرت موتور بالا باشد

برچسب‌ها