تفاوت سرخ کن بادی و فر چیست؟ کدام برای ما مناسب تر است؟

تفاوت سرخ کن بادی و فر چیست؟ کدام برای ما مناسب تر است؟

تفاوت سرخ کن بادی و فر چیست؟

سرخ کن هوا و فر هر دو انتخاب متداولی برای تهیه غذاهای پخته و ترد هستند بنابراین دانستن اینکه کدام گزینه برای نیازهای آشپزی شما مناسب است، می تواند چالش برانگیز باشد. شما می توانید در بازار هر کدام را که مایل بودید به صورت خرید نقدی یا خرید اقساطی لوازم خانگی خریداری و مورد استفاده قرار بدهید. در ادامه می خواهیم به بررسی تفاوت سرخ کن بادی و فر بپردازیم.

تفاوت سرخ کن بادی و فر

در زیر تفاوت سرخ کن بادی و فر را بیان می کنیم که عبارتند از:

سرخ کن هوا می تواند غذای شما را در دمای پایین تر و با زمان کمتری در مقایسه با فرهای جابجایی بپزد.

مدت زمان لازم برای گرم شدن سرخ کن ها کم است، در حالی که ماکروفرها مدت بیشتری طول می کشد تا فر گرم شود.

سرخ کن های بادی از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند، در حالی که ماکروفرها از انرژی بیشتری برای پخت و پز استفاده می کنند.

یک سرخ کن هوا دسته های کوچکتر غذا را سریعتر از ماکروفرها می پزد.

غذاهای چرب و چرب را نمی توان در فر همرفت مانند دونات و سیب زمینی سرخ کرده پخت، اما می توان آنها را کاملا در سرخ کن بادی پخت بدون اینکه در خارج چرب یا چرب شود.

سرخ کن های بادی دارای فن های سریع هستند که در قسمت بالا قرار دارند بنابراین گرما بیشتر متمرکز می شود، در حالی که فن ها در ماکروفرها کندتر هستند و در پشت فر قرار دارند. و ماکروفرها نیازی به لوازم جانبی ندارند.

دستگاه سرخ کن های بادی معمولا با لوازم جانبی سفارشی برای پخت سریع و حتی بدون نیاز به چرخاندن یا پرتاب کردن ترکیب می شوند. شما می توانید مشخصات، سبد سرخ کن هوا، سینی، سینی های باری، پخت، قفسه، تف چرخ دوار جهت کباب، کباب چوب، و بسیاری دیگر لوازم جانبی برای آماده سازی غذایی که می خواهید در اختیار داشته باشید.

تفاوت سرخ کن بادی و فر به این دلیل است که یک جایگزین سالم و مقرون به صرفه برای پخت و پز است که از روغن و چربی هایی که معمولا در غذاهای سرخ شده وجود دارد استفاده نمی کند.

سرخ کردن هوا همچنین غذا را سریعتر از سایر روش ها مانند پخت، کباب کردن یا سرخ کردن در فر می پزد، زیرا گرما غذا را از همه طرف به طور همزمان احاطه می کند. این باعث می شود یک پوسته ترد بدون باقی مانده چربی در قسمت خارجی ظرف شما ایجاد شود.

شما حتی می توانید دسرهایی مانند پیراشکی و کوکی ها را در سرخ کن تهویه کنید بدون اینکه طعم آنها چرب یا چرب باشد.

همچنین بخوانید : آیا سرخ کن بخریم یا نخریم

سرخ کن بادی چیست؟ تفاوت سرخ کن بادی و فر در چه چیز هایی است؟

سرخ کن بادی نوعی سرخ کن است که برای پخت سالم تر با سرخ کردن با هوای گرم به جای روغن طراحی شده است. بنابراین با یک سرخ کن هوا، اکنون می توانید تنقلات مورد علاقه خود را با چربی بسیار کمتر و آنچه مهمتر است، با کالری کمتر تهیه کنید.

سرخ کن بادی برای کسانی که عاشق غذاهای سرخ شده هستند اما می خواهند غذای سالم تری بخورند عالی است. آنها به سرعت گرم می شوند و غذاهای مورد علاقه شما را با چربی کمتری نسبت به سرخ کن های سنتی طبخ می کنند و آنها به اندازه کافی ساده هستند که همه اعضای خانواده بتوانند از آنها استفاده کنند. در ادامه به تفاوت سرخ کن بادی و فر پرداخته ایم ، پس با ما همراه باشید.

فر چگونه کار می کند؟

فر دارای ویژگی های متعددی است که آن را به بهترین گزینه برای غذاهای سریع و یکنواخت پخته شده برای خانواده و دوستان شما تبدیل می کند. دارای یک فن قوی است که هوای گرم را در فر گردش می کند بنابراین غذا بدون نیاز به چرخش یا هم زدن در زمان پخت سریع پخته می شود. نور داخلی باعث می شود بدون اینکه درب را باز کنید که می تواند باعث از دست دادن گرما شود چگونه پیشرفت می کند. ظرفیت زیاد آن به شما امکان می دهد چندین غذا را همزمان بپزید و در شب های شلوغ که بیش از یک چیز در فر دارید وقت خود را ذخیره کنید.

مدل بخارپز با دامنه دما از 50 درجه فارنهایت تا 450 درجه فارنهایت که اجازه می دهد تا برای تطبیق پذیری در هنگام پخت غذاهای مختلف در دماهای مختلف با توجه به نیازهای شما آمده است. آنها همچنین دارای دریچه هایی برای اطمینان از گرم شدن یکنواخت همه مناطق غذا بدون رطوبت زیاد فر هستند.

همچنین تمیز کردن آنها راحت تر از فرهای سنتی است، به این معنی که دیگر نگران پختن اسپری یا گریس در شکاف ها نباشید. فقط تابه را تمیز کنید، کار شما تمام شده است. البته امروزه افرادی هستند که به جای فر از سرخ کن بادی استفاده می کنند که ما در بالا تفاوت سرخ کن بادی و فر را بیان کردیم.

بنابراین اکنون با دانستن ویژگی ها و تفاوت های بین سرخ کن بادی و فر می توانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام مورد برای شما مناسب ایت تا از طریق خرید نقدی یا خرید اقساطی لوزام خانگی اقدام به خرید آن نمایید.

برچسب‌ها