قاشق و چنگال مناسب چی بخرم؟

قاشق و چنگال مناسب چی بخرم؟

در صورتی که به دنبال خرید قاشق و چنگال مناسب هستید باید نکاتی را در انتخاب آن در نظر بگیرید. برای جواب به این سوال که سرویس قاشق و چنگال چه مارکی خوبه؟ پارامترهای زیادی مانند جنس، رنگ، تعداد، طرح و… را باید مورد بررسی قرار داد.

ضد خش بخرید

امروزه ماشین ظرفشویی در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و در صورتی که سرویس قاشق چنگال شما ضد خش نباشد در اثر تکان‌ها و برخوردهایی که درون ماشین ظرف شویی اتفاق می‌افتد، خش برداشته و رنگ و طراوت خود را از دست خواهد داد.


سرویس قاشق و چنگال ضد زنگ را انتخاب کنید

رطوبت از جمله مواردی است که خیلی سریع می‌تواند اجناسی را که از آهن درست شده‌اند را دچار زنگ زدگی کند، این عامل سبب شده است وسایل آشپزخانه ضد زنگ انتخاب بهتری باشد. معمولا برای جلوگیری از زنگ زدن این محصولات از فولاد ضد زنگ آلیاژی برای ساخت آن استفاده می‌کنند. در صورتی که در آلیاژ آن از مقدار زیادی نیکل استفاده شده باشد چنگال و قاشق جذب آهنربا نمی‌شوند.





قاشق چنگالی که لک بر ندارد

کیفیت پایین برخی از قاشق و چنگال‌ها باعث می‌شود تا در مجاورت با برخی مواد غذایی یا تبخیر آب از روی آن لک بر می‌دارند و سیاه می‌شوند. این لک‌ها به راحتی با مواد شوینده معمولی شسته نمی‌شوند و باعث می‌شوند تا سرویس غذاخوری شما بد دیده شود. به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت لازم را داشت و محصولی را انتخاب کرد که لک برندارد.

به تعداد لازم خرید کنید

بسته‌بندی‌های مختلفی برای فروش قاشق و چنگال وجود دارد که به افاد این اجازه را می‌دهد تا به تعداد مورد نیاز خود از این محصول انتخاب کنید. شما می‌توانید یک قاشق و یک چنگال، ۴ تا از هرکدام، ۶ تا ۱۲ تا و بیشتر را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. ست‌های ۱۲ پارچه تا ۱۲۸ پارچه وجود دارند که انواع مختلفی از قاشق مانند قاشق غذا خوری، قاشق سوپ خوری، قاشق چای‌خوری و…، انواع چنگال مانند چنگال غذا خوری، چنگال میوه خوری، چنگال سالادخوری و…، کفگیر ملاقه و انواع دیگر وسایل آشپزخانه را درون خود دارند. 

استفاده از ست‌های چند پارچه برای کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند وسایل آشپزخانه خود را نو کنند و از همه وسایل که بر پخت و پز و خوردن غذا استفاده می‌شود بخرند. همچنین برای جهیزیه عروس نیز این نوع ست قاشق و چنگال مناسب است.



هماهنگ بخرید

استفاده از بهترین مارک قاشق و چنگال زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که با وسایل دیگری که در خانه مورد استفاده قرار می‌دهید یا خریده‌اید، هماهنگ باشد. جهت این که هماهنگی بیشتری در بین وسایلی که خریداری کرده‌اید باشد، می‌توانید همه آن‌ها را از یک ست خریداری کنید. در صورتی که ست ناقص است از همان فروشگاهی که خریداری کرده‌اید، می‌توانید وسایل هماهنگ را پیدا کنید و بخرید. 

خرید قاشق و چنگال فله‌ای از گذشته یکی از راه‌های تهیه این محصول بوده است که در این حالت هماهنگی زیادی بین اجناس خریداری شده وجود ندارد و از هر برندی یک نمونه در بین آن یافت می‌شود.

تشخیص قاشق و چنگال خوب

در صورتی که به حراج قاشق و چنگال رفته‌اید و می‌خواهید یک جنس خوبی را خریداری کنید، می‌توانید به اعدادی که روی قاشق نوشته شده است، دقت کنید. معمولا اعداد به صورت ۱۸/۱۰ نوشته می‌شوند که عدد ۱۸ یا هر عددی که جایگزین آن می‌شود، نشان دهنده درصد کروم موجود در آلیاژ فولاد است. در صورتی که این عدد از ۱۰.۵ بیشتر باشد می‌توانید امیدوار باشید که این جنس زنگ نمی‌زند. 

در صورتی که می‌خواهید نوع رنگی این محصول را خرید داری کنید بهتر است آزمایشی روی رنگ آن انجام دهید و ببینید که دچار خش می‌شود یا خیر. معمولا رنگ‌هایی که مات باشند در صورت برداشتن خش نیز رنگ خود را حفظ می‌کنند.



قیمت قاشق چنگال

خرید قاشق و چنگال ارزان همیشه از مسائلی بوده است که باعث جذب خیلی از افراد شده است. ولی در زمان خرید این اجناس با توجه به نکات گفته شده در بندهای قبلی باید دقت داشته باشید که جنس خریداری شده تقلبی نباشد. معمولا جنس‌هایی که درصد کروم، نیکل، وانادیوم و تیتانیوم کمتری دارند با قیمت پایین‌تری نیز در بازار به فروش می‌رسند.

انتخاب جعبه

معمولا فروشگاه‌هایی که این محصولات را ارائه می‌کنند، به شما این اجازه را می‌دهند تا از بین جعبه‌هایی مانند سامسونتی، کنسول تک کشو و کنسول دو کشو یک مورد را انتخاب کنید. انتخاب یکی از این جعبه‌ها می‌تواند با توجه به سلیقه شما، تعداد وسایل موجود در ست و مقدار جایی که در منزل یا آشپزخانه دارید انجام شود. این جعبه‌ها می‌توانند مانند دکوری در منزل شما قرار گیرند و بر زیبایی منزل شما بیفزایند.