لوازم آشپزخانه سفید بخریم یا سیلور (نقره‌ای)؟

لوازم آشپزخانه سفید بخریم یا سیلور (نقره‌ای)؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای خرید لوازم برقی آشپزخانه در انتخاب بین این دو رنگ سفید و نقره‌ای مانده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، این مقاله راهنمای گام به گام شما برای انتخاب و خرید بهتر و مناسب‌تر است.

 

وقتی موارد اصلی تعیین‌کننده در خانه مثل کف پارکت یا کاشی‌ها از قبل انتخاب شده‌اند و نوبت به مرحله‌ی چیدمان فضای خانه و آشپزخانه می‌رسد، موارد نامحدود دیگری هم به­وجود می‌آیند که باید در مورد آن‌ها به آن فکر کرد.

اگر تازه‌عروس باشید، پس از تهیه‌ی لیست کامل از لوازم جهیزیه، نوبت به خرید آن می‌رسد. اما وقتی می‌خواهید خرید لوازم خانگی را شروع کنید، با یک انتخاب خیلی مهم‌تری روبرو هستید؛ لوازم آشپزخانه سفید بخریم یا سیلور؟

عوامل زیادی در مورد این تصمیم تأثیرگذار هستند. از آن‌جایی که ظاهر لوازم برقی آشپزخانه تا حد زیادی روی ظاهر کلی آن تأثیرگذارند، تصمیم‌گیری در این مورد هم به مراتب سخت‌تر می‌شود.

شاید اگر برای اولین‌بار هرکدام از لوازم برقی آشپزخانه را به رنگ سیلور (نقره‌ای) یا سفید ببینید، پیش خودتان بگویید که من حتماً همین را می‌خواهم، اما فقط کافیست روی آن لکه‌ای ایجاد شود. وقتی که آن را خریده باشید و در خانه‌تان باشد، دیگر هیچ‌وقت نمی‌توانید انتخاب خودتان را تغییر دهید؛ چون خرید لوازم خانگی، یک خرید ساده‌ی روزانه نیست.

ممکن است ندانیم بین لوازم برقی آشپزخانه سفید یا سیلور، کدام یک انتخاب بهتری است. به­همین علت مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم تا به تصمیم درستی برسیم و در آخر از انتخابمان پشیمان نشویم.


چطور رنگ مناسبی برای لوازم برقی آشپزخانه‌مان انتخاب کنیم؟

خرید لوازم برقی آشپزخانه، کاری نیست که بتوان آن را هر روز یا حتی هر ماه انجام داد. وقتی برای خرید این لوازم اقدام می‌کنید، باید از قبل بدانید که دقیقاً‍ً چه چیزی می‌خواهید. لوازم برقی سفید یا سیلور؟

در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید این تصمیم را ساده‌تر و بهتر بگیرید.

 رنگ لوازم برقی آشپزخانه‌ی شما، چه سیلور (نقره‌ای) باشد و چه سفید، باید با دکور آشپزخانه‌ی شما سازگار باشد.

قبل از این که لوازم برقی آشپزخانه‌تان را انتخاب کنید، باید این را در نظر بگیرید که دکور آشپزخانه‌تان چه رنگی است؟ مثلاً کابینت‌های شما چه رنگی هستند؟ کف آشپزخانه چطور؟

اگر چند نمونه از لوازم آشپزخانه را از قبل خریداری کرده‌اید و الان قصد دارید لوازم جدید‌تری بخرید، ترجیحاً باید رنگ آن‌ها هماهنگ با قبلی‌هایی که خریداری شده‌اند، باشد. مثلاً نمی‌توان مایکروویو سفید را با ماشین ظرفشویی استیل سیلور هماهنگ و ست کرد.

اما اگر کابینت‌های شما سفید هستند، هم می‌توانید از لوازم آشپزخانه برقی سفید استفاده کنید و هم سیلور. در هر صورت آشپزخانه‌ی شما زیبا و مدرن به نظر خواهد رسید.

زمانی که دکور آشپزخانه و جزئیات آن را در مورد انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه بین سفید و سیلور در نظر می‌گیرید، در بعضی مواقع به شما کمک می‌کند که بدانید کدام لوازم را نباید انتخاب کنید.

مثلاً اگر چیدمان لوازم خانه را براساس چیدمان مدرن درنظر گرفته‌اید، شاید واقعاً برخی از لوازم برقی با رنگ سفید به آن چیدمان ظاهر زشتی بدهند. در هر صورت، باید سعی کنید تا تمام این موارد را در نظر داشته باشید.

 اگر می‌خواهید لوازم برقی آشپزخانه سفید یا سیلور (نقره‌ای) بخرید، بهتر است به طول عمر آن وسیله هم دقت کنید.

اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک خانه‌ی خود را بفروشید یا اجاره دهید، بهتر است وسایل آن را هم به­گونه‌ای انتخاب کنید که برای خریدار یا موجر لذت‌بخش و جذاب به­نظر بیاید.

برای این کار هم بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید که سیلور یکی از آن‌ رنگ‌های خنثی و پرطرفدار است که ظاهری مدرن به فضای شما می‌بخشد.

اگر قرار است خانه را اجاره دهید، پیشنهاد می‌کنیم که از لوازم خانگی رنگی‌رنگی استفاده نکنید. شاید فردی که می‌خواهد خانه را اجاره کند از لوازم رنگی خوشش نیاید یا اصلاً با دکور او همخوانی داشته باشد و فرد از اجاره کردن خانه منصرف بشود.

سعی کنید انتخابتان بین سفید و نقره‌ای باشد. زیرا هر دوی این‌ها با تمام لوازم آشپزخانه و خانگی دیگر هم‌خوانی دارند.

 کمی تنوع هم خوب است!

شاید شما بگویید من طرفدار کالاهای برقی رنگی‌رنگی هستم. مثلاً می‌خواهم یخچالم را به رنگ قرمز بگیرم. شاید اصلاً تمایل داشته باشید یک ست کامل رنگی بگیرید؛ هیچ اشکالی در این مورد وجود ندارد.

تنها چیزی که باید به‌خاطر بسپارید، این است که وسیله جدید شما با لوازم دیگر ناسازگاری نداشته باشد. به­اصطلاح رایج، توی ذوق نزند. پس در ابتدا این مطلب را تا پایان بخوانید و نقشه‌ای از چیدمان آشپزخانه در ذهن داشته باشید و در آخر برای لوازم برقی آشپزخانه تصمیم‌گیری کنید.

اکنون که یک اطلاعات کلی از مواردی داریم که باید به آن‌ها قبل از خرید لوازم برقی آشپزخانه توجه کنیم، نوبت آن رسیده که کمی در مورد مزایا و معایب لوازم آشپزخانه برقی سیلور و سفید صحبت کنیم.

 مزایا و معایب لوازم خانگی برقی  سفید و سیلور (نقره‌ای)

دیگر نوبت آن رسیده که در مورد لوازم برقی آشپزخانه سفید یا نقره‌ای، به صورت جداگانه صحبت کنیم و خوبی‌ها و بدی‌هایشان را با هم بررسی کنیم.

لوازم آشپزخانه برقی سیلور:

لوازم آشپزخانه به رنگ سیلور (نقره‌ای)، چندین سال است که برای افراد جذابیت پیدا کرده و جای لوازم سفید را در خانه گرفته‌اند. لوازم سیلور شیک و مدرن هستند و تقریباً با همه‌ی انواع کابینت‌ها سازگارند.

اما همیشه همه‌چیز به ظاهر مدرن و شیک آن ختم نمی‌شود. گاهی هم با معایبی روبرو می‌شویم که اهمیت زیبایی‌های ظاهری را از بین می‌برند. معایب شایع لوازم آشپزخانه برقی سیلور هم موارد زیر هستند.

 معایب لوازم آشپزخانه برقی سیلور (نقره‌ای)

لوازم برقی آشپزخانه به رنگ سیلور، تنها معایب کم و کوچکی دارند. مثلاً یکی از عیب‌های آن این است که  اغلب آن‌ها دارای دربی هستند که خاصیت آهن‌ربایی ندارد و نمی‌توانید نقاشی‌های فرزندتان یا کارها و یادآوری‌های روزانه‌تان را به آن بچسبانید.

یکی دیگر از معایب آزاردهنده‌ی لوازم آشپزخانه برقی سیلور (نقره‌ای) این است که جای انگشت افراد روی آن می‌ماند. البته برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، از مواد اولیه‌ی منحصربه­فردی برای رفع این مشکل استفاده می‌کنند که جای نگرانی در این مورد برای خریدار نمی‌گذارند. اما اغلب موارد، دچار این مشکل می‌شوند.

لوازم آشپزخانه برقی به رنگ سیلور به راحتی صدمه می‌بینند و جای خراش روی آن می‌ماند. البته زیبایی لوازم آشپزخانه سیلور آنقدر زیاد است که می‌توان از معایب آن چشم‌پوشی کرد.

تا این جا فقط در مورد معایب آن گفتیم. اکنون نوبت آن رسیده است که از مزایای خرید لوازم آشپزخانه برقی به رنگ سیلور (نقره‌ای) بگوییم:

مزایای خرید لوازم آشپزخانه برقی به رنگ سیلور:

خاصیت ظاهری این رنگ از لوازم خانگی، به طوری است که خریدار ترجیح می‌دهد خانه‌ی مدرن داشته باشد تا این که کلاً آن‌ها را نخرد.

لوازم آشپزخانه برقی به رنگ سیلور، تقریباً  دکور هر آشپزخانه‌ای را زیبا و مدرن می‌کند و به آن جان دوباره می‌دهد.

ظاهر زیبای این رنگ از لوازم آشپزخانه هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و می‌توان مدل‌های مختلف آن را در طرح‌های مختلف، در بازار پیدا کرد.

اکنون به اندازه‌ی کافی از مزایا و معایب انتخاب لوازم آشپزخانه برقی به رنگ سیلور (نقره‌ای) گفته‌ایم. دیگر نوبت آن رسیده که از مزایا و معایب لوازم آشپزخانه‌ برقی به رنگ سفید بگوییم.

مزایا و معایب لوازم خانگی آشپزخانه به رنگ سفید

با این که لوازم آشپزخانه به رنگ سیلور، خیلی شیک و مدرن محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی را در دنیا دارند، اما هنوز هم لوازم آشپزخانه برقی سفید خریداران بیشتری دارند و میزان فروش آن‌ها همیشه بالاتر از سیلور است.

اگر بگوییم که لوازم آشپزخانه برقی سفید رنگ، یک انتخاب مطمئن و ایمن هستند، اصلاً اغراق نکرد‌ه‌ایم. این رنگ از لوازم، بیشترین میزان تنوع را در بازار دارند و با هر قیمت و بودجه‌ای می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

در بیشتر موارد اگر قصد داشته باشید که برای مصارف جزئی لوازم برقی آشپزخانه بخرید، یا برای خانه‌ی مجردی‌تان و روزهای دانشگاهی‌تان چنین خریدی کنید، انواع مختلف لوازم برقی آشپزخانه به رنگ سفید وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با هر قیمتی خریداری کنید.

اما معایب این رنگ از لوازم آشپزخانه برقی چیست؟ در ادامه می‌بینیم.

معایب لوازم آشپزخانه برقی به رنگ سفید:

تصور برخی از افراد از رنگ سفید این است که قدیمی و از مد افتاده است. به همین علت شاید کمی نسبت به آن حس بدی داشته باشیم.

به نظر می‌آید رنگ سفید در لوازم آشپزخانه برقی کمی خسته‌کننده و کسالت‌آور است.

برخی از اجناس لوازم آشپزخانه برقی ارزان‌ قیمت به رنگ سفید، پس از مدتی به زردی می‌زنند و شاید رنگ خود را از دست بدهند.

این‌ها تنها معایبی بود که می‌توانستیم در مورد لوازم آشپزخانه به رنگ سفید بگوییم. اکنون در مورد مزایای آن هم صحبت می‌کنیم.

مزایای لوازم آشپزخانه به رنگ سفید:

اگر این رنگ را برای خرید لوازم آشپزخانه برقی انتخاب کنید، با هر نوع دکور و رنگی که محیط آشپزخانه دارد سازگار است و با آن‌ها ترکیب قشنگی را می‌سازد.

برخلاف رنگ نقره‌ای (سیلور) لوازم آشپزخانه برقی، رنگ سفید آن‌ها اصلاً جای انگشت را نشان نمی‌دهد و به­راحتی تمیز می‌شود.

از این رنگ مقادیر زیادی در بازار موجود هست که با هر بودجه‌ای می‌توانید آن را تهیه کنید.

سخن آخر:

برای خرید لوزم خانگی برقی، باید به موارد زیادی فکر کرد. آیا رنگی که انتخاب کردم با دکور خانه‌ام هماهنگ است؟ آیا این لوازم برقی را می‌توانم همیشه تمیزش کنم؟ 

به این نکات توجه کنید و برای آن‌ها در ذهن خود پاسخی پیدا کنید. در آخر هم پیشنهاد ما به شما این است که اگر در خانه کودک دارید و از تمیزکاری به­صورت مداوم بدتان می‌آید، بهترین گزینه برای خرید، لوازم برقی آشپزخانه به رنگ سیلور هستند.

اما اگر کابینت‌های سفید دارید و از لکه‌های جای انگشت افراد روی لوازم آشپزخانه بدتان می‌آید، بهترین گزینه برای شما خرید لوازم برقی آشپزخانه به رنگ سفید است.

شما در این مورد چطور فکر می‌کنید؟ بین رنگ سفید و نقره‌ای کدام یک را برای خرید لوازم آشپزخانه برقی‌تان استفاده می‌کنید؟