بهترین خوراک‌ها و غذاهای زمستان

بهترین خوراک‌ها و غذاهای زمستان

بهترین خوراک‌ها و غذاهای زمستان غذاهایی هستند که وسط برف و سرمای زمستان ما رو گرم می‌کنند. بعضی از میوه‌ها و خوراکی‌ها هم به حفظ گرمای بدن‌مان کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانیم دمای بدن‌مان را حفظ کنیم و زمستان گرم و لذت‌بخشی را تجربه کنیم، باید بهترین خوراک‌ها و غذاهای زمستان را بشناسیم. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر راجع به این غذاها و خوراکی‌های زمستانی صحبت کنیم.

غذاهایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، سرشار از آنتی اکسیدان هستند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. مثلا یکی از بهترین خوراک‌ها برای این فصل کدو تنبل و لبو است. خیلی‌ها کدو تنبل و لبو را ساده می‌پزند و در فصل زمستان می‌خورند. شلغم هم همین‌ طور است. شلغم را می‌توان پخت و با نمک و آبلیمو خورد. اما اگر این جور خوراکی‌ها را دوست ندارید این‌ جوری بخورید. می‌توانید سوپ‌های خوشمزه با آنها درست کنید. سوپ کدو تنبل و سوپ شلغم بهترین سوپ‌ها برای فصل زمستان هستند.

خوراک لوبیا خوراکی گرم برای فصل زمستان

خوراک لوبیا یکی از خوراک‌های محبوب فصل زمستان است و به راحتی هم پخته می‌شود. لوبیاها را از شب قبل در یک ظرف پرآب بگذارید و هر چند وقت یک‌ بار آب آن را عوض کنید. می‌توانید به خوراک لوبیا، قارچ یا سیب‌زمینی هم اضافه کنید. بعضی‌ها خوراک لوبیا را با گوشت درست می‌کنند. گیاه‌خوارها هم می‌توانند بدون گوشت یا با قارچ آن را میل کنند.

آش رشته گل سرسبد غذاهای فصل زمستان



اگر عاشق آش باشید، هیچ وقت دست رد به آش رشته نمی‌زنید. آش رشته غذای معروف ایرانی‌ها است و در مناسبت‌های مختلفی پخته می‌شود. درست کردن آش رشته کار آسانی نیست. باید چند دفعه درست کنید تا بتوانید یک آش رشته خوشمزه بپزید. برای پختن آش رشته به ترکیب حبوبات و سبزی آش احتیاج دارید. سبزی‌های آش رشته گشنیز، جعفری، اسفناج یا برگ چغندر، تره و شوید هستند. این سبزیجات خواص زیادی دارند و سرشار مواد معدنی و ویتامین A هستند.

شیربرنج و فرنی غذاهای گرم فصل زمستان

شیربرنج و فرنی هم گزینه‌های خوبی برای گرم شدن در فصل سرد زمستان هستند. وقت‌هایی که هوا خیلی سرد است. یک کاسه شیربرنج می‌تواند حال آدم را بهتر کند. شیربرنج و فرنی هردو غذاهای ساده‌ای هستند و به مواد پیچیده‌ای هم نیاز دارند. برای درست کردن شیربرنج به شیر و برنج احتیاج دارید. می‌توانید هل و گلاب هم اضافه کنید. اگر دوست دارید یک شیربرنج سالم بخورید، بهتر است شیربرنج‌تان را با عسل یا شیره شیرین کنید. برای درست کردن فرنی هم به شیر، آرد برنج، آب، گلاب، هل، زعفران و دارچین احتیاج دارید. فرنی را می‌توانید با نشاسته هم درست کنید.

مرغ پرتقالی غذایی برای مهمانی‌های زمستان

مرغ پرتقالی از جمله غذاهایی خوشمزه‌ای است که به خاطر پرتقالش غذایی سالم برای روزهای زمستان است. همان‌طور که می‌دانید پرتقال سرشار از ویتامین سی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. برای درست کردن مرغ پرتقالی به مرغ، پیاز و آب پرتقال طبیعی احتیاج دارید. می‌توانید برای طعم بیشتر زنجبیل هم اضافه کنید. آب پرتقال را وقتی که مرغ‌ها پخت به آنها اضافه کنید. با این کار مرغ‌ها مزه‌ی پرتقال می‌گیرند.

هویج پلو غذایی خوش‌رنگ برای فصل زمستان

هویج پلو را با هویج و مرغ‌ درست می‌کنند. این غذا به خاطر هویجی که دارد، غذای سالمی به حساب می‌آید. در واقع، هویج سرشار از ویتامین‌های مختلف، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و امگا 3 است. به علاوه این غذا پروتئین بالایی هم دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد بچه‌ها کمک می‌کند. مرغ داخل هویج پلو را می‌توانید ریش ریش کنید یا درسته بگذارید. بعضی‌ها هم هویج پلو را با گوشت چرخ‌کرده می‌خورند. اگر هم گیاه‌خوار هستید، می‌توانید این غذا را با رشته‌های هویج و کدو امتحان کنید.

در فصل زمستان تخم‌مرغ بخورید



متخصصین تغذیه معتقدند که حتما در فصل زمستان تخم‌مرغ مصرف کنید. زرده‌ی تخم مرغ بیش از 90 درصد کلسیم و آهن در تخم مرغ وجود دارد. اگر ورزش می‌کنید، تخم مرغ را می‌توانید در وعده‌ی صبحانه میل کنید. انواع غذاهایی که با تخم مرغ درست می‌شوند هم گزینه‌های خوبی هستند. املت، تخم مرغ و قارچ، سوسیس و تخم مرغ، تخم مرغ و خرما از غذاهای خوشمزه زمستانی هستند.

دمنوش زنجبیل

اگر در فصل زمستان زیاد سرما می‌خورید، با دمنوش زنجبیل به جنگ سرما خوردگی بروید. زنجبیل آنتی اکسیدان‌های زیادی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. یک لیوان دمنوش زنجبیل مثل یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند. می‌توانید پودر زنجبیل را هم با شیر و عسل ترکیب کنید و میل کنید.