روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم

روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم

روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم

 چندین روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم  وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها قابلمه رویی را از قابلمه آلومینیوم تشخیص دهید.

با توجه به بررسی هایی که در طب سنتی در مورد ظروف رویی صورت گرفت. اکثر افراد به سمت ظروف رویی رفتند. این ظروف در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت اما بعد از مدتی کنار رفت. در سال های اخیر در طب سنتی کشف شد که استفاده از این ظروف رویی و ظروف مسی مزیت ها و فایده هایی برای بدن انسان دارد و بدن انسان کمتر در معرض موادهای شیمیایی قرار می گیرد.

به همین خاطر اکثر افراد برای حفظ سلامتی خود به استفاده از این ظروف کشیده شدند. امروزه در اکثر رستوران ها برای زیبایی و جذب مشتری، از این ظروف قدیمی رویی استفاده می‌کنند.

امروزه در بازار در کنار سایر ظروف، ظروف رویی هم به فروش می رسد که با توجه به ابعاد، سایز دارای قیمت های مختلفی می باشد. اگر شما توان مالی برای خرید نقدی این ظروف ندارید می توانید از طریق خرید اقساطی لوازم آشپزخانه اقدام به خرید نمایید.

روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم

چندین روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم وجود دارد که عبارتند از:

ظروف رویی نسبت به حجمشان، دارای جرم سنگین تری هستند. زیراکه چگالی مولکولی در ظروف رویی خیلی بیشتر از ظروف آلومینیوم است.

زمانی که به ظروف روی با یک خودکار ضربه می زنید هیچ انعکاس و ارتعاشی را مشاهده نمی کنید اما ظروف آلومینیوم صدای کشداری از خود تولید می‌کنند.

یک روش دیگر هم وجود دارد بدین صورت زمانی که یک قطره از سولفات مس را روی ظرف می‌چکانید اگر ظرف رویی اصل باشد،
باعث می شود که یک لکه سیاه روی ظرف ایجاد شود. البته این لکه سیاه به راحتی پاک می‌شود. ولی اگر جای قطره سولفات سیاه نشد مشخص می شود که ظرف آلومینیوم است. 

همچنین بخوانید : قاشق چنگال مناسب چی بخرم؟

مزایای استفاده از قابلمه رویی

معمولا ظروف رویی در بازار‌های معمولی زیاد در دسترس نیستند و شما می توانید این ظروف را به صورت خرید اقساطی لوازم آشپزخانه در مغازه‌های آنتیک و وسایل های قدیمی پیدا کنید. باید دانست که پخت و پز غذا در این ظروف بسیار مفید است.
زیرا اگر مقداری روی از ظرف به غذا منتقل می شود و تا حدی کمبود روی را در بدن شما جبران می کند. البته به شرطی استفاده از این ظروف رویی، بی خطر است که در تولید آنها از مواد مضری مانند قلع استفاده نشده باشد.

ظاهر قدیمی این ظروف رویی می‌تواند دکور آشپزخانه را زیبا و جذاب کند.

همچنین بخوانید : خرید اقساطی جهیزیه

معایب استفاده از قابلمه های آلومینیوم

شاید با خودتان فکر کنید که ظاهر ظروف آلومینیوم و روی مثل هم هستند. بنابراین خصوصیت آنها هم شبیه به همدیگر می باشد. اما اینگونه نیست. ظروف آلومینیوم برای سلامتی بدن انسان بسیار مضر می باشد تا جایی که سازمان بهداشت کشور اعلام کرد که حتی رستوران ها و فست فود‌ها نبایستی هیچ غذایی را در ظروف آلومینیوم یا ورقه‌های آلومینیوم سرو کنند.
اما اکثرا این اصول را رعایت نمی کنند و هنوز هم شاهد قابلمه های آلومینیوم در بازار هستیم.

زمان پخت غذا ممکن است مقدار زیادی از آلومینیوم وارد غذا شود که موجب بالا رفتن ریسک ابتلا به آلزایمر شود. همچنین جذب آلومینیوم در بدن باعث مبتلا شدن به بیماری‌ها و نارسایی‌هایی در دستگاه گوارش می شود.

معایب دیگر ظروف آلومینیوم این است که گرما خیلی سریع در این ظروف پخش می شود و فورا قابلمه داغ می شود. همین گرم شدن زود هنگام قابلمه های آلومینیومی ، یکی از معایب آنها به شمار می رود زیرا کسی که آشپزی می کند باید مرتبا مراقب باشد و مدام نگاه کند که غذا درون قابلمه نسوزد و نچسبد.

زیرا شستن این ظروف خیلی سخت است و لازم است که چند ساعت خیس بخورند و سپس با سیم زبر ظرفشویی آنها را شست.

با ذکر معایب قابلمه های آلومینیوم شما می توانید با روش های تشخیص قابلمه های آلومینیوم و رویی قابلمه های رویی را به صورت خرید نقدی یا خرید اقساطی لوازم آشپزخانه خریداری کنید و در آشپزخانه مورد استفاده قرار بدهید.

 

چندین روش تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم وجود دارد که شما می توانید ظروف رویی را از ظروفی آلومینیوم تشخیص دهید.

 

برچسب‌ها