انواع غذاهای آماده‌سازی سریع

انواع غذاهای آماده‌سازی سریع

اگر بخواهیم زندگی امروزه را با همین چند سال قبل مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که این سرعت روز به روز در حال افزایش است. خانم‌های بیشتری شاغل شده‌اند و علاوه‌بر امور و کارهای داخل منزل، به کار و فعالیت در خارج از خانه و در محیط‌های اجتماعی مشغول هستند. 

در چنین موقعیت‌هایی که خانم و آقا در یک خانواده مشغول به کار خارج از خانه هستند نیاز شدید به غذاهایی که آماده‌سازی سریعی دارد احساس می‌شود. 

این افراد وقتی به خانه می‌رسند، دوست دارند فارغ از هیاهو و استرس موجود در کار، کمی استراحت کنند و کنار هم آرامش بگیرند. در نتیجه انرژی و زمانی برای اینکه مدتی هم در آشپزخانه مشغول به آشپزی باشند ندارند. خانم‌ها در این مواقع دوست دارند از غذاهایی استفاده کنند که خیلی سریع آماده می‌شود. البته سلامت خود و خانواده را نیز در اولویت قرار می‌دهند و سعی می‌کنند مصرف غذاهای فست فود بیرون از خانه را محدود کنند. 

بهترین پیشنهاد برای خانم‌های شاغل با مشغله زیاد استفاده از غذاهای آماده‌سازی سریع است. 

در این مقاله لیروفا، به‌عنوان فروشگاه اینترنتی محصولات خانه و آشپزخانه تصمیم دارد انواع مختلف غذاهایی که سریع آماده می‌شوند را به خانم‌های عزیز شاغل معرفی نماید تا آن‌ها براساس ذائقه و سلیقه غذایی خانواده بهترین گزینه را انتخاب و طبخ نمایند.

معرفی انواع غذاهای آماده سازی سریع



  • اسنک ژامبون

این غذای خوش‌طعم و خوش‌مزه با کمک ساندویچ ساز خیلی سریع آماده می‌شود و بین بچه‌های هم بسیار محبوب می‌باشد. می‌توانید در کنار ژامبون از سبزیجاتی مانند ذرت و فلفل دلمه هم استفاده کنید تا ارزش غذایی آن را بالا ببرید.

  • همبرگر خانگی

برای تهیه این غذای خوشمزه و پر خاصیت کافی است در راه برگشت به خانه، به تعداد اعضاء خانواده یک نان گرد همبرگری بخرید. گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده شده با کمی ادویه می‌تواند غذای بسیار عالی شام شما را فراهم نمایید.

  • انواع کوکو

برای تهیه کوکو در واقع از یک ماده غذایی همراه با چند تخم مرغ و پیاز استفاده می‌شود. کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو بادمجان و کدو یا هر ماده غذایی دیگر که باب میل‌تان است استفاده کنید و یک شام سبک، سالم و خوش طعم برای خانواده خود تدارک ببینید. نکته بسیار مهم این است که کوکو را در یک ماهی تابه نچسب تهیه کنید تا علاوه بر طعم عالی، ظاهر آن هم دلچسب شود.

  • دمپختک

دمپختک یک غذای بسیار خوشمزه‌ای است که سریع هم آماده می‌شود. برای تهیه این پلو زرد رنگ و محبوب چند پیمانه برنج و باقالی نیاز است. نهایت تا نیم ساعت بعد، غذای شما روی میز حاضر است. این پلو خوشمزه را با کمی ترشی یا سالاد شیرازی میل کنید تا لذتتان را دو چندان نمایید.

  • ماکارونی یا اسپاگتی


ماکارونی جزء غذاهای همیشه محبوب بین تمام سنین است. از صفر تا صد تهیه ماکارونی احتمالا یک ساعت طول بکشد، اما در عوض شام بسیار خوش طعمی خواهید داشت. برای تهیه مواد داخلی ماکارونی دستتان باز است. می‌توانید از هر ماده غذایی که بخواهید استفاده نمایید. رایج‌ترین نوع ماکارونی با گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه و قارچ تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید ماکارونی را با سس پستو تهیه کنید تا شام سبکی را برای خود و خانواده‌تان تدارک دیده باشید.

  • انواع مختلف سالاد

اگر در رژیم هستید و نیاز دارید که شام، غذایی سبکی میل کنید می‌توانید سالادهای مختلفی را تدارک ببینید. اما سعی کنید در تدارک سالاد از مواد غذایی مختلفی استفاده نمایید تا بدن شما دچار کمبود ویتامین و پروتئین نشود.

  • نرگسی و املت

املت در واقع یک غذای فست فود سالم خانگی است. ترکیب گوجه فرنگی و تخم مرغ با یک عدد نان تازه می‌تواند شما را شگفت زده کند. فقط کافی‌است در راه برگشت به خانه کمی سبزی و یک نان تازه خریداری نمایید تا شامی سادگ و خوش طعم را میل نمایید. 

 اگر در فصل سرد و زمستان هستید می‌توانید به‌جای گوجه فرنگی از اسفناج استفاده نمایید و تغییری  در برنامه غذایی‌تان ایجاد کنید. در کنار اینکه اسفناج یک گیاهی پر از ویتامین است و می‌تواند کم خونی افراد را برطرف نماید، می‌تواند طعم متفاوتی را برایتان ایجاد نماید.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با سولاردام و دستور پخت چند غذا


کلام آخر

اینکه خانم‌ها در کنار آقایون مشغول فعالیت و کار هستند باعث عالی و شگفت‌انگیز است. اما شاید فرصت کمی برای آشپزی داشته باشند. غذاهای آماده‌سازی سریع می‌تواند مشکل بسیاری از خانم‌ها را برطرف نماید و جایگزین بسیار عالی برای فست فودهای پرکالری و مضر باشد.